NYT discreetly deletes Chinese-funded propaganda advertorials

by Bryan Brammer · Aug 5th, 2020 3:42 pm
20

Last Updated Aug 6th, 2020 at 7:34 pm

The New York Times discreetly scrubbed its publication free of advertisement articles funded by the Chinese Communist Party, the Washington Free Beacon reported Tuesday.

Dating back to 2016, the NYT received more than $100,000 per month to print Chinese propaganda, according to China Daily filings requested by the U.S. Justice Department earlier this year. The NYT was also paid $50,000 in 2018 to put additional Chinese propaganda on its website.

The NYT has run more than 200 advertorials over the last 10 years, many of which downplayed the Chinese Communist Party's human rights abuses. While collecting millions through paid advertisements, the publication was also creating regular stories detailing oppression by China.

Rep. Jim Banks (R-IN), a member of Congress's China Task Force, praised the NYT for cutting its ties with China Daily.

"The New York Times has done excellent, detailed reporting on the ongoing Communist Party atrocities in Xinjiang and around the world," Banks said. "That reporting has finally had an effect — at the New York Times — and it no longer supports covering up the CCP's barbarity. I hope the other outlets follow suit and start putting American values over Communist bribes."

? China Daily has also paid more than $4.6 million to the Washington Post and nearly $6 million to the Wall Street Journal since November 2016 to run Chinese propaganda.


Comments

There are 20 comments on this article.

You must become a subscriber or login to view or post comments on this article.